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Organic 3.0 What does it means?

The overall goal of Organic 3.0 is to enable a widespread uptake of truly sustainable farming systems and markets based on organic principles and imbued with a culture of innovation, of progressive improvement towards best practice, of transparent integrity, of inclusive collaboration, of holistic systems, and of true value pricing. 

Regeneration of resources, responsibility in production, sufficiency in consumption, and the ethical and spiritual development of human values, practices and habits are concepts that guide the building of a new organic culture that can drive societal development. The core of Organic 3.0 is the living relationships between consumers and producers, which includes the stories of products and production and the multiple benefits of organic agriculture.
 
At its heart, Organic 3.0 is not prescriptive but descriptive: instead of enforcing a set of minimum rules to achieve a final static result, this model is outcome-based and  continuously adaptable to local context.

Strategy:
1. A  culture  of  innovation,to  attract  greater  farmer  conversion  and  adoption  of  best  practices.  Organic  3.0 proactively scouts for traditional and newly arising innovations and assesses them against impact risks and potentials. 

2. Continuous   improvement   toward   best   practice, for  operators  along  the  whole  value  chain covering  all   dimensions   of   sustainability: ecology,   society,   economy, culture and accountability.

3. Diverse  ways  to  ensure  transparency  and  integrity,  to  broaden  the  uptake  of  organic  agriculture  beyond  third-party certification 

4.  Empowerment from the farm to the final consumer 

5. Inclusiveness    of    wider    sustainability    interests,    through    proactively    building    alliances    with    the    many    movements    and    organizations    that    have    complementary  approaches  to  truly  sustainable  food  and  farming.  However,  it  also  clearly distinguishes  itself   from   unsustainable agriculture   systems   and   ‘greenwashing’ initiatives

6. True   value   and   cost   accounting,to   internalize   costs    and    benefits,    encourage    transparency    for consumers and policy-makers and to empower farmers as full partners. 


 
El objetivo general de Organic 3.0 es permitir una adopción generalizada de sistemas y mercados agrícolas verdaderamente sostenibles basados en principios orgánicos integrados en una cultura de innovación, de mejora progresiva hacia las prácticas más óptimas, de integridad transparente, de colaboración inclusiva, de sistemas holísticos, y de precios justos.

La regeneración de recursos, la responsabilidad en la producción, la suficiencia en el consumo y el desarrollo ético y espiritual de los valores, prácticas y hábitos humanos son conceptos que guían la construcción de una nueva cultura orgánica que puede impulsar el desarrollo social. El núcleo de Organic 3.0 son las relaciones vivas entre consumidores y productores, que incluyen las historias de productos y producción y los múltiples beneficios de la agricultura orgánica. 

En esencia, Organic 3.0 no es prescriptivo sino descriptivo: en lugar de aplicar un conjunto de reglas mínimas para lograr un resultado estático final, este modelo se basa en resultados y se adapta continuamente al contexto local. 

Estrategia:
1.Una cultura de innovación, para atraer a agricultores excepcionales. conversión y adopción de mejores prácticas. Organic 3.0 busca de manera proactiva las innovaciones tradicionales e innovadoras y las evalúa frente a los riesgos y potenciales de impacto. 

2. Mejora continua hacia las mejores prácticas, para los implicados a lo largo de toda la cadena de valor que cubre todas las dimensiones de la sostenibilidad: ecología, sociedad, economía, cultura y responsabilidad.

3. Diversas formas de garantizar la transparencia y la integridad, para ampliar la adopción de la agricultura orgánica más allá de la certificación de terceros

4. Empoderamiento desde  el productor al consumidor final 

5. Inclusión de intereses de sostenibilidad más amplios, a través de la construcción proactiva de alianzas con los muchos movimientos y organizaciones que tienen enfoques complementarios para una alimentación y agricultura verdaderamente sostenibles. Sin embargo, también se distingue claramente de los sistemas agrícolas no sostenibles y las iniciativas de "lavado verde"

6. Valor real y contabilidad de costos, para internalizar costos y beneficios, alentar la transparencia para los consumidores y los responsables políticos y para empoderar a los agricultores como socios de pleno derecho.

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